לא כדאי לפספס
לא מצליחה לרדת במשקל? 8 מזונות לחילוף חומרים מהיר יותר

לא מצליחה לרדת במשקל? 8 מזונות לחילוף חומרים מהיר יותר

8 מזונות לחילוף חומרים מהיר יותר

ירידה במשקל היא תהליך ארוך טווח ולפעמים מייגע וקשה.קשה במיוחד לספור קלוריות באדיקות ולעשות חשבון קלורי על כל ביס שנכנס לפינו.

העניין הוא שישנה אלטרנטיבה אחרת לירידה במשקל שאינה כרוכה בסבל ובחישובים מסובכים.

שיטה שבה אין חשיבות למספר הקלוריות שאת צורכת ביום אלא לאיכות המזון ולמדד הבריאות שלו.
בשיטה הזו ניתן לאכול אוכל שהוא עשיר בקלוריות משום שהוא בריא ומזין ומנגד לוותר על מזון דל קלוריות משום שאין בו שום תועלת בריאותית.

"מכילים אבץ, סלניום, אומגה 3 ( חלקם), סידן ושאר מינרלים וויטמינים."

"מכילים אבץ, סלניום, אומגה 3 ( חלקם), סידן ושאר מינרלים וויטמינים."

עכשיו בטח תשאלי אותי אז איך יורדים במשקל אם לא סופרים קלוריות ?

התשובה היא מאוד פשוטה כאשר אנחנו אוכלים אוכל אמיתי ומשביע ( גם אם הוא עשיר בקלוריות( אנחנו שבעים ומלאים לאורך זמן רב יותר מה שגורם לנו בטווח הרחוק לאכול פחות קלוריות ביום ולרדת במשקל.

ומה קורה כאשר אנחנו אוכלים מוצרי דיאט או מוצרים דלי קלוריות שלא מוספים ערך תזונתי ?
בטווח המיידי אנחנו " חוסכים " בקלוריות אבל בטווח הרחוק הגוף שלנו מרגיש שהוא לא קיבל שום ערך תזונתי חיוני ולכן מהר מאוד הוא יאותת לנו שהוא רעב וזקוק למזון ובמילים אחרות פשוט נאכל יותר ואם זה לא יקרה היום אז זה יקרה מחר או מחרתיים ויוציא אותנו לגמרי מאיזון והתוצאה השמנה ונטישת הדיאטה.

"עלים ירוקים - מומלץ לצורך אותם בדרך קבע בסלט או אפילו כשיק ירוק בשילוב פרי להוספת טעם ומתיקות."

"עלים ירוקים – מומלץ לצורך אותם בדרך קבע בסלט או אפילו כשיק ירוק בשילוב פרי להוספת טעם ומתיקות."

המזונות שאתם מוכרחים לשלב בתזונה שלכם בכדי להרגיש את תחושת השובע לאורך זמן רב יותר )מה שיסיע לכם לרדת במשקל), הם מזונות שמוכרחים להיות מלאים ברכיבי תזונה חיוניים כמו וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון ופחות חשוב לנו כמה קלוריות יש בהם.

המזונות האלו הם בד"כ גם מזונות בצורתם הבסיסית/ טבעית ללא תהליכי עיבוד או תהליכים מלאכותיים אחרים.


הנה רשימת המזונות שלי לשובע ולדיאטה מוצלחת:

1. עלים ירוקים

מזון שהוא אוצר מכיל המון וויטמינים ומינרלים בנוסף לנוגדי חמצון שאלו למעשה חומרים שמסייעים לנטרול רעלים טבעי.
מומלץ לצורך אותם בדרך קבע בסלט או אפילו כשיק ירוק בשילוב פרי להוספת טעם ומתיקות.
2. ירקות 

שאר הירקות שקיימים בכל הסוגים והמינים יוסיפו לנו סיבים תזונתיים שמסייעים למערכת העיכול ולתחושת שובע לאורך זמן.

3. פירות

זו קבוצה שממש חביבה עלי הם מתוקים, מלאי נוזלים, מרעננים והכי חשוב מכילים סיבים  תזונתיים, וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

אבוקדו
4. אבוקדו

בתוכניות הדיאטה עם ספירת הקלוריות הוא יהיה אסור אבל כאן אצלי הוא מותר ואף רצוי. הוא משביע, איכותי ובריא ואין לו שום תחליף.

5. משפחת האגוזים

אגוזי קשיו, אגוזי ברזיל, גרעיני דלעת או חמנייה הם רק חלק קטן ממשפחה גדולה של אגוזים וגרעינים שמכילים אבץ, סלניום, אומגה 3 ( חלקם), סידן ושאר מינרלים וויטמינים.
6. מים

נכון מים אינן מזון ובטוח שהם גם לא מכילים קלוריות אבל אין לי צל של ספק ששתייה מרובה תסייע לכם במקרים רבים לאכול פחות כי לפעמים כל מה שגופכם זקוק לו הוא מעט נוזלים ואילו אתם מייד חושבים שאתם זקוקים למזון ופותחים את המקרר.

מים

7. קטניות

פול, עדשים, אפונה, שעועית ושאר הקטניות יכולים להיות מזון מצוין לשומרי המשקל.

הם בעלי אינדקס גליקמי נמוך, מכילים חלבון מהצומח וטעימים להפליא.

8. קינואה

הסיבה המרכזית לאהבה שלי לקינואה היא משום שהקינואה היא הדגן היחידי שמכיל את כל חומצות האמינו (הרכב חלבון מלא ממש כמו בשר) ולכן כצמחוני ואפילו על גבול הטבעוני הקינואה היא בחירה מצוינת בשבילי כמזון לאחר אימון גופני.

 

בא לך להיפגש איתי?מבטיח לעזור לך לרדת במשקל – לחצי כאן כדי  לקבל הנחה על פגישת היעוץ איתי בקליניקה

 

*גם אני שונא ספאם, בכל רגע שתרצי תוכלי לצאת מרשימת הדיוור.

סגור לתגובות.

Scroll To Top