לא כדאי לפספס
קפה שחור – באמת יכול לסייע לירידה במשקל?

קפה שחור – באמת יכול לסייע לירידה במשקל?

האם קפה שחור באמת מסייע לך לרדת במשקל ולשמור על הבריאות ?

הדעות האם קפה בריא או לא בריא אינן חד משמעיות. יש מחקרים שמוכיחים שקפה מסייע לשפר את יכולת הריכוז, גורם לגוף לשרוף יותר שומן ואפילו להילחם בסרטן. מנגד יש מחקרים שמראים שקפה מאיץ התפתחות של יתר לחץ דם, גורם לדופק מואץ, חרדה וסטרס.

קפה שחור לפני אימון - מצויין !

קפה שחור לפני אימון – מצויין !

איפה האמת האם קפה בריא או לא בריא  ?

כמו כל נושא אחר בתחום התזונה , האמת אינה אחת והיא תלויה במשתנים רבים כמו סוג הקפה שהחלטת  לשתות, התזמון השתייה שלו והכמות הכללית שהחלטת לשתות במהלך היום.

בוא נתחיל לפרוט את הנושא לפרמטרים השונים שלו :

כמויות 

קפה מכיל בדרך כלל קפאין וחומרים נוספים שגורמים לנו להפרשת הורמונים מעוררים כדוגמת אדרנלין. בטווח הקצר זה מצוין ומאפשר לנו להיות  בריכוז ועם המון אנרגיה אך כאשר אנחנו שותים לאורך היום הרבה קפה ובנוסף נמצאים באורח חיים לחוץ זה כבר יותר מידי. הגוף פשוט קורס מכמות האדרנלין שמופרשת והתוצאה היא התפתחות של לחץ , חרדות, דופק מואץ ולחץ דם גבוה.

ההמלצה שלי היא להסתפק בכוס אחת עד שתיים של קפה שחור ביום ולפחות יומיים בשבוע לעשות ימי ניקוי מקפה ( ימים ללא שתית קפה) בכדי לתת לגוף להתנקות וכל להימנע מהתמכרות לקפה.

איכות הקפה וסוגו

כאשר אני מדבר על קפה איכותי הכוונה היא לקפה שהוכן מפולי קפה איכותיים ובאיכות גבוהה. אני ממש לא מתכוון לנס קפה או לקפה המוכן שאת נוהגת לקנות ברשתות המזון. הקפה המומלץ הוא פשוט קפה שחור מפולי קפה איכותיים שנטחנו במכונת קפה איכותית .

אם בכל מקרה חפצה נפשך בנס קפה מומלץ להוסיף לקפה המתקה על בסיס צמח הסטיביה שאינו מעלה את רמות הסוכר בדם בתוספת חלב קוקוס איכותי ( מסייע לתחושת שובע ואף בעל סגולות רפואיות שגורמות לו להאיץ את שריפת השומן).
במקרים רבים אני ממליץ אפילו למטופלים שלי להוסיף לנס הקפה על בסיס חלב הקוקוס מעט אבקת חלבון בטעם וניל ( רוכשים בחנויות הטבע) וכך הם מקבלים חלבון איכותי שתורם לבניית גוף חטוב, איזון רמות הסוכר בדם ותחושת שובע רבה יותר.

קפה שחור - יתרונות בריאותיים כשפולי הקפה איכותיים

קפה שחור – יתרונות בריאותיים כשפולי הקפה איכותיים

תזמון שתית הקפה –

כפי שכבר הבנת קפה איכותי בכמות מתונה יכול לסייע לך לשפר את הבריאות ולעזור לך להרגיש אנרגטית וחזקה יותר לכן ההמלצה הטובה ביותר היא לשלב את כוס הקפה חצי שעה עד שעה לפני האימון הגופני. מחקרים רבים מגבים ששתית קפה לפני אימון גופני גורמת לייעול תהליכי האימון ואת קצב שריפת השומן.

תזמון נוסף שחיוני ומומלץ לשתיית הקפה הוא בבוקר בשל התכונות המעוררות שבו.

מנגד כדאי להימנע משתית קפה החל משעות הצהריים המאוחרות כדי לא לפגוע באיכות השינה הלילית .

חץ

מה שאת יכולה עוד לגלות איך להפוך את המטבח שלך לבריא ומרזה יותר זה ללחוץ ממש כאן ולקבל עוד טיפים וטריקים !  

*גם אני שונא ספאם, בכל רגע שתרצי תוכלי לצאת מרשימת הדיוור.

סגור לתגובות.

Scroll To Top