לא כדאי לפספס
איך לעצור רעב במהירות ובטבעיות, דרכים לדיכוי התיאבון

איך לעצור רעב במהירות ובטבעיות, דרכים לדיכוי התיאבון

כיצד אנו  יכולים להפסיק או לצמצם את תחושת הרעב במהירות וביעילות? ובדרך טבעית כמובן!

 

תחושת הרעב שלנו מסייעת בין היתר לשמור על משקל גוף ובריאות תקינה!

 

למרות זאת ישנם אנשים אשר חשים רעב כל הזמן, והדבר יכול להיות מתסכל, מבעיות פיזיולוגיות שונות ולהקשות עלנו לשמור על המשקל האידאלי ועל תוכנית תזונה בריאה.

 

פעמים רבות, "הרעב" עשוי להיות ביטוי לשעמום, ולא צורך פיזי.

 

כן נשאלת השאלה:

 

אז מה ניתן לעשות בכדי להפחית את תחושת הרעב,

 

והיום אתן לכם מספר עיצות שאתם יכולים לעשות בכדי להקטין את הרעב במהירות.

 

טיפ 1.

לעשות סריקה עצמית.

בכל פעם שאתם מרגישים רעבים או כשיש לכם רצון לאכול, יש לקחת הפסקה לרגע ולעשות סריקה מהירה.

הדבר יעזור לכם לקבוע הוא ריגשי מהראש או פיזי בבטן.

ולרוב זה לא הרעב בבטן.

 

פעמים רבות אנו מרגישים רעבים כשאנו בכלל לא רעבים פיזית.

 

אנו עשויים להיות משועממים, צמאים, נסערים, לחוצים או רק במצב רוח לאכול חטיף טעים.

 

אז כפי שציינתי, לפעמים זה בראש שלנו, בגלל בוס שצעק עלכם בעבודה, או כתוצאה מחברה או מחבר.

אז פעמים רבות אותם תחושות מציפים אותנו ואז אנו מחפשים נחמה במזון, כמו מילות השיר – שמוצאים נחמה במתוקים.

זה לא סתם, היות והדבר גורם לשינויים של נוירוטרנסמיטורים במוח, כמו סרוטונין וכו'.

 

 

טיפ 2.

חשבו לרגע: האם הבטן שלי רעבה?

 

האם אני מרגיש ריק ממזון?

 

מתי היתה הארוחה האחרונה שלי או חטיף?

 

האם אני מרגיש לחוץ, חרד או נסער?

 

האם אני משועמם?

 

לכן כשתשאלו את עצמכם שאלות הדבר עשוי לעזור לכם לקבוע האם אתם באמת רעבים ולמנוע ממכם את הרעב הלא מוצדק.

כמו כן, ניתן למצוא פעילות אחרת בכדי להסיח את דעתכם, כאשר אתם בכמיהה לאכול ולא משנה מה!.

רצוי לשתות מים או תה חם!.

 

פעמים רבות, אנשים מרגישים רעבים אך למעשה הם פשוט צמאים.

אותות הצמא והרעב מרגישים דומים וקל להתבלבל ביניהם.

המים יכולים לעזור לנו למלא את הבטן דבר אשר עשוי לעזור לנו להדוף את תחושת הרעב.

מים חמים ומשקאות חמים עלולים לגרום לנו להרגיש מסופקים אפילו יותר ממים.

הטעם החום והמרקם מחקים את התחושה של ארוחה.

קפה או תה חם הינם אופציות טובות.

 

 

טיפ 3.

צחצוח השיניים היא דרך מהירה מאוד לרסן את התיאבון שלכם.

משחת שיניים מספקת טעם דומיננטי-לרוב מנטה שעשוי לעזור לנו לדכא את התשוקה לאכילה ובאופן מידי.

כמו כן, רוב המזונות לא טעימים אחרי צחצוח השיניים.

 

 

 

לסיכום המפתח לשליטה על רעב לאו מוסבר שאינו רעב אמיתי-פיזיולוגי

 

זה שליטה על רגשות-מחשבות-שילוב דמיון מודרך ועבודה מחשבתית-שתיים מיים וצחצוח שינים.

 

פשוט אבל מסובכך לא?    🙂

*גם אני שונא ספאם, בכל רגע שתרצי תוכלי לצאת מרשימת הדיוור.

סגור לתגובות.

Scroll To Top