לא כדאי לפספס
איך לא לסבול מאחוזי שומן גבוהים  ?

איך לא לסבול מאחוזי שומן גבוהים ?

 

יש הרבה אנשים שאני מאמן באימונים אישים/נפגש איתם ליעוץ תזונה ונטורופתיה בקליניקה

שעל פניו אינם סובלים מעודף משקל.

 

 

המשקל שלהם תקין בהחלט לגובה שלהם ועם לבוש מתאים הם כלל לא עונים על ההגדרה

של אנשים בעלי עודף משקל.

 

 

התמונה משתנה כאשר הם מסירים את הבגדים/בודקים להם את אחוזי השומן בגוף שלהם.

 

 

באופן מפתיע דווקא אותם טיפוסים רזים לכאורה מתגלים מתחת לבגדים כאנשים שאולי

 

לא סובלים מעודף משקל אבל מהתפלגות הרכב גוף שאינה תקינה, הצטברות שומן ומראה

נוזלי ושומני.

 

 

את שואלת כיצד זה יכול להיות?

 

 

כדי לענות על השאלה אנחנו צריכים להבין את ההבדל בין עודף משקל לבין אחוזי שומן גבוהים.

 

 

 

 

עודף משקל- אדם שסך כל הקילוגרמים שלו גדול מהמשקל הנורמאלי בהתאם לגובהו.

למשל אדם ששוקל 60 ק"ג והגובה שלו 140 ס"מ אכן יסבול מעודף משקל

לעומת אדם ששוקל 60 ק"ג וגובהו 170 ס"מ.

 

 

עודף ממשקל מציין את הערך הסופי של המשקל שכולל את מסת השרירים, מסת השומן, כמות הנוזלים

ומשקל העצמות והאיברים הפנימיים של האדם.

 

 

מהגדרה זו אנחנו מבינים שאדם יכול להיות בעל עודף משקל אבל חטוב ושרירי ואדם אחר

יכול להיות בעל עודף משקל בשל השמנת יתר.

 

 

כיצד?

 

 

אדם ששוקל 80 ק"ג וגובהו  160 ס"מ אמנם עונה על ההגדרה של עודף משקל אבל אם

נבדוק את הרכב גופו נגלה שרוב משקלו הוא שריר ואילו אחוז קטן ממשקלו הוא אחוז שומן.

אדם כזה סובל מעודף משקל "חיובי" מה שמראה לנו תמונה של אדם שרירי וחטוב.

 

 

 

אדם אחר ששוקל אותו משקל ( 80 ק"ג) וגובה 160 ס"מ אבל רוב משקלו נובע ממסת שומן

גדולה יסבול מעודף משקל על רקע השמנת יתר ולכם התמונה שתתגלה לנו היא של אדם

גדול ובעל מראה רפוי.

 

 

אחוזי שומן- מהו אחוז השומן  מכלל משקל הגוף. אדם ששוקל 60 ק"ג ובעל 50 אחוז שומן

המשמעות היא ש-30 קילו מגופו הם שומן!.

 

 

למראית עין רוב האנשים שעושים דיאטה מתמקדים בקילוגרמים שנושרים או שלא נושרים

וזו טעות.

 

 

כפי שראינו מה שחשוב הוא להיות בעלי אחוזי שומן נמוכים כי הם אלו שמשפיעים על המראה

ועל הבריאות.

 

 

עדיף בעל עודף משקל עם אחוזי שומן נמוכים מאשר אדם עם משקל תקין

ובעל אחוזי שומן גבוהים.

 

 

כמובן שיש גם מצבים אחרים שתקינים כמו:

אדם ללא עודף משקל ועם אחוזי שומן נמוכים.

 

 

 

אז מה עושים כדי לרדת באחוזי שומן בלבד מבלי לרדת במסת שריר ?

 

 

פשוט מאוד זו הנוסחה הפשוטה:

 

 

1.אימוני כוח-

רבים מהאנשים שעושים דיאטה מתמקדים בפעילות אירובית ששורפת קלוריות.

הבעיה היא שפעילות כזו בתוספת תזונה דלה קלוריות יכולה להוביל לירידה במסת השריר

ולא באחוזי השומן.

המצב שנוצר מצחיק- מסת השריר יורדת ולכן אנחנו יורדים במשקל אבל עולים באחוזי השומן

מהסיבה הפשוטה שככל שמסת השריר יורדת כך כמות השומן בגופנו תופסת נתח נכבד יותר באחוזים.

הפתרון הוא לשמר את מסת השריר ואפילו לפתח אותה באמצעות אימוני כוח שונים.

 

 

 

2.תזונה עם כמות מספקת של חלבון-

    חלבון ידוע כאב מזון שמסייע לתפקודים רבים בגוף האדם.

    אחד התפקידים המרכזיים של חלבון הוא לסייע לפיתוח/שימור מסת שריר.

     תפריט דל בחלבון יכול לגרום בליווי תפריט דל קלוריות לפגיעה במסת השריר

והתוצאה זהה  לסעיף הקודם- עליה באחוזי השומן.

 

 

 

 

 

  1. לצמצם כמות אימונים אירוביים-

כמובן שאימונים אירוביים יכולים לסייע לך לשרוף קלוריות

ובכך לסייע לתהליך ההרזיה – הבעיה היא עודף אימונים אירובים.

מחקרים שונים מצאו קשר ישיר בין עודף אימונים אירוביים לבין עליה באחוזי השומן.

 

 

 

כיצד זה יכול להיות?

 

 

 

עודף אימונים אירוביים בליווי תזונה דלת קלוריות יכול להוביל את הגוף למצב מגננה

שבו הוא מגן על רקמות השומן ומנגד משתמש במסת השריר לצורך אנרגיה.

 

 

עודף אימונים אירוביים  יכול לגרום גם לפציעות ולתאבון מוגבר.

המינון המומלץ הוא 3-4 אימונים אירוביים בשבוע שלא עולים על 150 דקות פעילות שבועיות

סך הכל( שווה ערך ל-3 עד 4 אימונים בני 35 דקות כל אחד).

 

 

רוצה לדעת איך לעשות דיאטה נכונה לצורך ירידה במסת השריר ?

לחצי כאן<<

*גם אני שונא ספאם, בכל רגע שתרצי תוכלי לצאת מרשימת הדיוור.

סגור לתגובות.

Scroll To Top