לא כדאי לפספס
להקטין את היקף הבטן רק באמצעות השינוי היומי הקטן הזה

להקטין את היקף הבטן רק באמצעות השינוי היומי הקטן הזה

 

תעמדי, תשבי פחות ותזוזי יותר- מחקרים גילו "כמוסת" פלא שמסייעת להרזיה ובריאות

 

 

 

מחקרים עדכניים מראים שאורח חיים יושבני מעודד התפתחות של מחלות כרוניות כמו סוכרת, לחץ דם,מחלות לב, בעיות עיכול, בעיות כאב/אורטופדיות ואפילו בעיות עיכול.

ההמלצה הרווחת היא להתאמן ולנוע לפחות חצי שעה ביום וכמובן לשלב זאת עם תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

 

אז את מתאמנת כמו שצריך ושומרת על תזונה אז ודאי שאת בריאה נכון ?

טעות !

מחקרים חדשניים ומעודכנים של ארגון הבריאות העולמי (WHO)  נותנים לנו תמונה שונה לגמרי

רוב האנשים גם אלו שפעילים גופנית נמצאים בישיבה רוב היום( עבודה משרדית, צפייה בטלוויזיה)

ואותם אנשים גם אם הקדישו חצי שעה- שעה ביום לפעילות גופנית עדיין נמצאים בסיכון לתחלואה

בשל אורח חיים יושבני.

 

המחקרים הוכיחו ללא צל של ספק שישיבה של מעל 30-45 דקות ברצף מובילה לזרימת דם לקויה יותר, נטייה לייצור קרישי דם, עיכול איטי יותר ואפילו שריפת קלוריות פחותה יותר ביחס לעמידה או לתנועה.

אני חוזר שוב על המסקנה המפתיעה:

 

גם את את שומרת על אורח חיים בריא שכולל תזונה נכונה ואימון גופני בכל יום את עדיין נמצאת בסיכוי

לתחלואה משום שבשאר שעות היום את נמצאת רוב הזמן בישיבה.

 

האלטרנטיבה לישיבה- לעמוד !

 

בטן שטוחה - אפשרי.

עמידה יותר בריאה מישיבה אבל אם כבר את יושבת כדאי שזה יהיה על כדור פיטבול(פיזיו)

 

או במילים אחרות מה קורה  לגוף שלך שאת עומדת ?

השינויים שמתרחשים בגוף שלך שאת עומדת הם מדהימים והם מתרחשים תוך 90 שניות מרגע שאת מתחילה לעמוד!

ירידה של 2 אחוז ברמות הסוכר בדם

ירידה של 6 אחוז ברמות הכולסטרול בדם

ירידה של 11 אחוז ברמות השומנים בדם.

ירידה של 5 אחוז ברמות טסיות הדם( אחראים על קרישת הדם ויצירת קרישי דם )

הגברת קצב חילוף החומרים ותהליכי העיכול.

מניעת כאבי שרירים ושלד.

ירידה של 5 אחוז ברמות לחץ הדם.

 

ההמלצה הראשונית שלי – היא לעמוד כמה שיותר ולשבת כמה שפחות.

יש אפילו מחקר שמצא שעמידה של 10 שעות ביום גורמת לשרוף 600 קלוריות שזה שווה ערך

לאימון ספיניינג קשה ואכזרי.

 

 

אז לוותר על הישיבה ולעמוד רוב היום?

התשובה מורכבת קצת יותר ולא פשוטה כמו שהיא נשמעת.

עדיף לשבת פחות ולעמוד יותר.

 

לא חייב שהעמידה תהיה רצופה וללא הפסקות של ישיבה או תנועה.

אפשרי גם לעמוד כל רבע שעה- 20 דקות למי שלא יכול לעמוד הרבה.

ובכל מקרה צריך לזכור שלעמוד הרבה זה אולי יותר בריא מלשבת הרבה אבל

 

גם למצב זה יש חסרונות:

 

  • עמידה ממושכת יכולה להוביל לכאבי גב תחתון
  • זרימת הדם מהרגליים ללב היא קשה יותר מה שמגדיל סיכוי לההצטברות דם בפלג גוף תחתון
  • חוסר התנועה יכול להוביל לעליה בלחץ הדם.

 

אז מה הפתרון אני מבולבלת ??

 

הפתרון הטוב ביותר הוא להפחית את שעות הישיבה שלך ( שבלי להכיר אותך סביר להניח שהן המון),

להוסיף יותר שעות עמידה אבל לדאוג שהעמידה הזו תשולב מידי פעם גם אם תנועה כמו הליכה במקום,

הרמת רגל על שרפרף, סיבובי כתפיים לאחור וכל תרגיל תנועתיות אחר.

לשרוף שומן מהבטן - הנוסחה המלאה

המומלץ ביותר זה לקום מישיבה ולזוז..ובקיצור תנועה

איך לשבת פחות ולעמוד ולזוז יותר בחיי היום יום ?

 

 

זה פשוט מאוד פשוט לעמוד ולזוז.

לעבור לעבוד בעמידה ( יש מקומות עבודה שעמדות העבודה עם מוגבהים לצורך עבודה בעמידה

לדבר בטלפון תוך כדי הליכה.

לעשות תרגילי מתיחות כאשר את יושבת (למשל סיבובי כתפיים לאחור).

מידי פעם לקום כאשר את צופה בטמבליזיה ( מצטער אני חושב שזה מכשיר חסר תועלת ואני משתד

לצפות בה אולי חצי שעה ביום וזה גם לא בכל יום).

להחנות את הרכב במרחק הליכה.

להשתמש פחות במעליות ויותר במדרגות.

 

אלו שינוים קטנים מאוד אבל מאוד קשיים ליישום כי הורגלנו להתפנק.

הבעיה היא שהפינוק הזה ממש לא טוב לגוף ולבריאות שלנו

ושכאשר אנחנו מצליחים להתרגל לשינוים הקטנים האלו הם גורמים לתוצאות

ולשינוים ענקיים בגוף שלנו.

כמובן שהשינויים האלו הם לא במקום אימון גופני רציף של חצי שעה לפחות ולא במקום

תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

 

האמת מאחורי פירמידת המזון

כמובן שפחות ישיבה ויותר עמידה ותנועה לא באים במקום תזונה נכונה ואורח חיים בריא אלא בנוסף.

 

 

אחד מהכלים שאני מצאתי שעוזרים לי לשמור על כמה שיותר תנועה וכמה שפחות ישיבה זה שעון\

מעורר בטלפון הנייד שמזכיר לי בכל חצי שעה לעבור מישיבה לעמידה  או לעבור לאיזשהו תרגיל תנועתי מסוים.

 

תרגילי התנועה שאת עושה לא חייבים להיות אימון מלא , שלם וקיצוני, להפך זה יכול להיות גם כמה

דקות של הנעת מפרקים וגמישות.

 

אני רוצה לחשוף אותך לשיטה שאת יכולה לשלב שבה בתרגול של 3 דקות את יכולה להפיג כאבי שלד,

להוריד לחץ דם, כולסטרול, שומנים בדם וגולת הכותרת בשיטה הזו לשרוף קלוריות כמו אימון מלא !

 

חץ

הנה  הפרטים על השיטה הזו נמצאים כאן.

 

 

 

*גם אני שונא ספאם, בכל רגע שתרצי תוכלי לצאת מרשימת הדיוור.

סגור לתגובות.

Scroll To Top