לא כדאי לפספס
כיצד לרדת במשקל באחוזי השומן ולא לפגוע במסת שריר

כיצד לרדת במשקל באחוזי השומן ולא לפגוע במסת שריר

אוקיי חברים, היום אני רוצה לדבר על ירידה נכונה במשקל, לעשות דיאטה נכונה.

-בלי לפגוע במסת שריר.

 

-כי העובדה היא שכל מי שעושה דיאטה ומתמיד בה, יראה ירידה במשקל.

השאלה היא באיזה משקל אנחנו מורידים, מה אחוז, מה האיזון של הירידה בין מסת השריר למסת השומן.

 

העובדה היא שכל מי שיתמיד בדיאטה מסוימת יראה ירידה במשקל ויראה ירידה מסוימת גםבמסת השריר וגם במסת השומן.

אבל אנחנו רוצים לעשות דיאטה נכונה ולרדת כמה שיותר במסת השומן, לעומת מסת השריר.

 

אז איך עושים את זה ואיך זה קורה בדיוק?

 

אוקיי, אז רגע לפני שאני מסביר איך לעשות נכון ומה לא ומה כן, חשוב להבהיר כמה תהליכים שקורים בגוף שלנו, איך הגוף שלנו מנצל מאגרי אנרגיה, איך הגוף שלנו יורד במשקל.

 

לגוף שלנו יש כמה מקורות אנרגיה שונים,זה יכול להיות אלכוהול, סוכר, שומן.

השניים העיקריים שלו שרובנו מכירים זה סוכר ושומן.

 

תהליך של שריפת סוכר, גלוקוז לאנרגיה נקרא גליקוליזה, תהליך של שריפת שומן נקרא  ליפוליזה.

עכשיו כדי לרדת באחוזי השומן כמה שיותר, כדי לעשות דיאטה שמורידה יותר באחוזי השומן, אנחנו צריכים לאפשר לגוף לעשות יותר ליפוליזה מאשר גליקוליזה.

תמיד שניהם יהיו.

תמיד יהיה גם שריפת סוכר וגם שריפת שומן.

אנחנו רוצים יותר את שריפת השומן.

מה קורה במצב טבעי ונכון? אכלנו ארוחה מסוימת,הגוף תמיד, הארוחה הזאת, לא משנה איזו ארוחה או זה כן משנה, אבל 90% מהארוחות הטבעיות בתרבות המערב שאנחנו אוכלים מכילות כמות יחסית גבוהה של סוכר,כזו או אחרת, בין אם הוא טבעי ובין אם הוא לא טבעי, לא נכנס לזה כרגע.

אבל קודם כל הגוף מנצל את מאגרי הסוכר,זה בדיפולט, הגוף מנצל את מאגרי הסוכר קודם.

קודם הוא ניגש לגליקוליזה,ניצול מאגרי הסוכר.

אחרי שמאגרי הסוכר נגמרים והגוף אין לו יותר, הוא עובר באופן טבעי למאגרי האנרגיה הבאים, ליפוליזה.

מאגרי השומן.

עד כאן הכל טוב ויפה.

הבעיה שבמציאות שבה אנחנו חיים ורוב האנשים לצערנו כמעט ולא מאפשרים לגוף להגיע למצב של ליפוליזה, כל הזמן הגוף נשאר במצב שהוא מחפש סוכר והוא לא יכול לעבור למאגרי השומן.

למה זה קורה?

אנחנו אוכלים ארוחות,גם אם הן מאוד טבעיות,

גם אם הן מאוד-מאוד בריאות,גם אם הן מאוד דלות בקלוריות, העומס הגליקמי שלהן הוא גבוה.

משמע כמות הסוכר או כמות הפרשת האינסולין שהארוחות האלה גורמות במחזור הדם שלנו.

הוא גבוה.

לא ארחיב הרבה, רק אגיד שברגע שיש אינסולין, ההורמון אינסולין במחזור הדם מעל רמה מסוימת, זה 0 או 1,שחור או לבן, מעל רמה מסוימת של אינסולין במחזור הדם, הגוף לא יבצע ליפוליזה.

הוא פשוט לא יגיע,לא תהיה לו גישה למאגרי השומן.

אז שוב אנחנו חוזרים לבעיה.

הבעיה היא שהיום בתרבות שלנו שאנחנו אוכלים, אנחנו רוצים לרדת במשקל, אנחנו אוכלים דל קלוריות,דל שומן, כל מיני, אנחנו אוכלים הרבה ארוחות קטנות במהלך היום, אנחנו אוכלים כל מיני דברים שנחשבים מאוד בריאים – חטיפי בריאות, לחמים, 17 דגנים וכן הלאה.

כל המזונות האלה, בין אם הם בריאים או לא,נניח העומס הגליקמי שלהם גבוה.

הם גורמים להפרשה קבועה וגבוהה של אינסולין, לא מאפשרים לגוף שלנו לעבור לליפוליזה ואז הגוף, ומה עכשיו קורה? הגוף עשה את הגליקוליזה,הוא ניצל את הסוכר ועכשיו אין לו סוכר.

גם מצד אחד אין לו יותר סוכר, מצד שני, אין לו גישה למאגרי השומן כי יש אינסולין במחזור הדם.

הוא חייב אנרגיה מאיפשהו ואז הוא עובר לתהליך הבא שנקרא, שימו לב:גלוקונאוגנזה.

זה לא גליקוליזה, זה גם לא ליפוליזה שאנחנו נורא רוצים, זה גלוקונאוגנזה.

והמשמעות, לקחת חלבון ולפרק אותו לגלוקוז, להמיר אותו לסוכר.

מאיפה החלבון הזה?מהשרירים שלנו.

וזה בדיוק משהושאנחנו לא רוצים, אנחנו לא רוצים שהגוף יצטרך לנקוט בתהליך הזה, שעוד פעם, גם הוא תהליך מאוד טבעיו גם את התהליך הזה של גלוקונאוגנזה, הגוף עושה כל הזמן, לא יודע אם כל הזמן,אבל הוא עושה אותו הרבה, גם במצב מאוד טבעי ובריא.

השאלה היא כמה הוא עושה אותו.

אנחנו רוצים כמה שפחות מזה,כמה שפחות מזה, כמה שיותר מליפוליזה.

איך עושים את זה? אוקיי חברים, אז פרקטיקה.

4 כלים כדי לאפשר כמה שיותר ליפוליזה, שריפת מאגרי השומן ולמנוע איבוד מסת שריר.

אז הכלל הראשון הוא קודם כל,צריך להפעיל את השרירים.

כלומר לעשות אימונים, אימוני התנגדות שמפעילים ומגרים את השרירים.

כל מיני סוגים של תרגילים.

זה הכלל הראשון.

 

הכלל השני חברים זה:הימנעו כמה שיותר או הפחיתו משמעותית את צריכת הפחמימות המעובדות בתזונה שלכם.

שימו לב, גם הפחמימות המעובדות שמספרים לנו שהן טובות לנו, הפריכיות, הלחם המלא,הדגני בוקר המלאים, כל הדברים האלה שמספרים לנושהם טובים לנו, אנחנו מזכירים לכם, כל המזונות האלה עם עומס גליקמי יחסית גבוה ומונעים,מונעים את הליפוליזה.

אז להימנע מהם לחלוטין או להפחית כמה שיותר.

הכלל השלישי:כלל חצי-חצי.

תקפידו שחצי מהארוחה שלכם תהיה ירקות חיים.

בין אם זה בסלט, בין אם זה ירקות חתוכים, ירקות חיים, ירקות של עומס גליקמי בכל הירקות החיים, עומס גליקמי נמוך מאוד, הם רוויים בסיבים ובנוזלים והם מאוד-מאוד עוזרים לנוו מקדמים אותנו לעבר הליפוליזה.

הכלל האחרון והרביעי זה: באיזון התזונתי שלכם,בארוחה שלכם, תורידו את אחוז הפחמימות ותגדילו את אחוז השומנים הטבעיים.

כשאני אומר להוריד את אחוז הפחמימות הטבעיות וזה לא משנה אם אתם אוכלי-כל,צמחוניים, טבעוניים, אני מדבר על להוריד את השורשים -תפוח אדמה, בטטה, דגנים, קטניות.

לא להוריד לגמרי את הכמות שלהם.

פשוט להפחית ולהעלות את השומנים – אגוזים, שקדים, שמן זית,שמן קוקוס.

-אבוקדו.

, שומנים איכותיים,מזונות שומניים מן החי – ביצים, דגים שומניים,חלקים שומניים של העוף ושל הבקר, פשוט באיזון פחות פחמימות,יותר שומנים.

אנחנו רוצים בסך הכל להוריד את העומס הגליקמי מהשגרה התזונתית שלנו.

 

ודבר אחרון וסופר חשוב לסיום המאמר הזה: הכלל החשוב ביותר שבלעדין כל מה שרשמתי כאן לא רלוונטי זה להיות בגירעון קלורי

כלומר לאכול פחות כמויות מזון כדי שהגוף יצליח להיפטר מרקמות השומן. כן כל הכללים שרשמתי כאן לא יעזרו לך בכלל לשרוף שומן במידה והכלל הבסיסי ביותר לא יתקיים והוא לאכול פחות קלוריות ולצמצמם כמויות מזון משמע להיות בגירעון קלורי.

 

 

זהו להיום, נשתמע בפעם הבאה, אלעז מאמן כושר אישי ונטורופת מומחה לחיטוב הגוף

 

*גם אני שונא ספאם, בכל רגע שתרצי תוכלי לצאת מרשימת הדיוור.

סגור לתגובות.

Scroll To Top