לא כדאי לפספס
האם אימונים אירוביים יכולים לגרום לך לישבן גדול וירכיים גדולות ?..  התשובה המפתיעה- היא כן !

האם אימונים אירוביים יכולים לגרום לך לישבן גדול וירכיים גדולות ?.. התשובה המפתיעה- היא כן !

כמאמן כושר אישי ( וגם נטורופת) אפשר להגיד שאני מבלה את  רוב הזמן שלי באימוני כושר( שלי או של מאומנים שלי) ובקריאה ובלמידה של מחקרים בתחומי הכושר והתזונה.

ככה זה שהעבודה שלך היא גם התחביב שלך J

יוצא לי לבלות הרבה בפארקים שבהם אני עושה אימונים אישים ( ורואה קולגות אחרות מאמנים את האנשים שלהם) ובחדרי כושר ותמיד מדהים אותי הטעויות שאנשים עושים.

טעויות שעולות להם בזמן יקר (וגם בכסף ובמאמץ).

הטעות העיקרית של רוב האנשים היא לחקות אנשים שנראים טוב במבחינה גופנית.

גבר טיפוסי יגיד לעצמו: " אם יש לו גוף כזה ושרירים כאלו אז כנראה צורת האימון שלו היא טובה ונכונה.

אישה טיפוסית תחשוב לעצמה שאם הבחורה לידה עם הישבן המהמם מתאמנת כך אז כנראה שאם אני אעשה את אותו תרגיל גם אני אזכה לישבן מדהים".

ככה נוצר לו בכל חדר כושר או מסגרת אימון אחרת תופעה שידועה כאפקט העדר-  כולם מעתיקים מכולם.

למה זה לא טוב?

כי מה שטוב לאחת לא בהכרח טוב לאחרת.

לכל אחת יש  גנטיקה שונה. מצב רפואי שונה , מטרות שונות , תזונה שהיא שונה ולכן כאשר את רואה מישהי מהמהמת לידך בחדר הכושר ( או את  רואה גבר שרירי) לעולם לא תדעי האם הגוף הזה זה תוצאה של :

תזונה נכונה, גנטיקה , חומרים מסוימים( גם כאלה שאסורים) או אימוני כושר יעילים.

במקרים רבים  הגוף של הבחורה לידך היא תוצאה בעיקר של תזונה נכונה וגנטיקה טובה ולא בהכרח אימון נכון או הגיוני מבחינה מדעית.

המסקנה: לתזונה יש הרבה יותר השפעה על התוצאות שתשיגי  ביחס לסוגי האימון שתעשי.

האם זה אומר שלא חשוב מה נעשה באימון הכושר ?

ממש לא בדיוק ההפך,  אם את שומרת  על תזונה נכונה ומתאמנת גרוע ורואה תוצאות טובות אז כנראה שיש לך גנטיקה מעולה אבל הרוב ממש לא כך.

לרוב האנשים אין גנטיקה טובה ובמצב כזה גם אם התזונה שלך נכונה עדין לא תראי תוצאות.

הדרך היחידה לראות תוצאות טובות במצב כזה – להתאמן כמו שצריךֱ! לכן אימון הכושר כל כך חשוב.

המסקנה המתבקשת: אימון כושר נכון חשוב במיוחד למי שלא ניחנה בגנטיקה מעולה ולא רואה תוצאות למרות שהיא שומרת על תזונה נכונה בקפדנות.

והמסקנה היותר חשובה: אם תמשיכי לחשוב שזאת עם הישבן הסקסי יודעת איך להתאמן ותתאמני כמוה סביר להניח שלא תגיעי לשום תוצאות כי אצלה הישבן הוא תוצאה של גנטיקה ( ברוב הפעמיים).

כל ההקדמה הארוכה הזו ( זה כבר הפך להיות מאמר בפני עצמו) מטרתה הייתה להוביל אתכם לחלק הנוכחי של המאמר שבו אפרט טעות שרק מרחיקה  אתכן מתוצאות משביעות רצון וזו טעות שכולם מעתיקים אותה מכולם:

.יותר, זה טוב יותר- הרבה פעמים שאנחנו חושבים שאם נתאמן יותר זמן, יותר משקל , יותר תרגילים

  אז  זה יותר טוב.

 

טעות !

 

למעשה ההפך הוא נכון פחות זה יותר כל עוד יודעים איך להתאמן פחות אבל בצורה סופר יעילה.

כן פחות זמן, פחות תרגילים = יותר תוצאות ( כל עוד יודעים לעשות זאת נכון).

אנחנו כולנו בחיים בחברה שהזמן משחק בה תפקיד מרכזי וכפועל יוצא כבר ראיתי אנשים שהרימו משקולות תוך כדי שיחה בנייד, אנשים שבאים לשעתיים שלוש לחדר הכושר בכדי לדבר ופחות לעבוד ואנשים שעושים הליכה תוך כדי הרמת משקולות כדי להיות "יעילים יותר".

אנשים אחרים עושים את אותו אימון באותו הסדר כבר שנים וממשיכים כך למרות שלא רואים תוצאות.

יש אנשים שלוקחים את האמרה יותר זה טוב יותר ובמהלך הפעילות האירובית שלהם מוסיפים משקולות לנעלים/ידיים כדי לעבוד יחדיו הן על חיזוק וחיטוב( בגלל המשקולות) והן על  שריפת שומן( הפעילות האירובית).

נשמע  הגיוני ?

לא !

פעילות אירובית היא פעילות אירובית ופעילות כוח היא פעילות כוח.

לא כדאי לערבב בין השניים ולהתאמן עליהם בוא זמנית מכיוון שכל פעילות דורשת מהגוף ייצור אנרגיה במסלול  מטבולי שונה.

ביצוע בו זמני של 2 הפעילויות האלו גורם לפעילות שהיא פחות יעילה ( חוסר יכולת של הגוף להגיע למאמץ שיא כי האנרגיה שלו מתבזבזת) ומה שיותר חשוב שילוב כזה תורם דווקא להגדלה של השרירים שעובדים ולא לשריפת שומן.(וככה הישבן שלך דווקא גדל)

הגוף נמצא במצב מגננה מצד אחד אנחנו שורפים קלוריות בשל הפעילות האירובית ומצד שני אנחנו עובדים על השריר וכדי שהשריר יוכל לעבוד הגוף עושה בכל כדי לחסוך בשריפת קלוריות ושומן והתוצאה:

אנחנו פחות יעילים  בשריפת השומן.

משקולות ואירובי ביחד ? זה לא שורף שומן !
משקולות ואירובי ביחד ? זה לא שורף שומן !

מה הפתרון:

לעבוד בימים נפרדים על פעילות כוח ובימים אחרים על פעילות אירובית או פחות  רצוי אבל אפשרי

לעשות חלק אירובי וחלק כוח אחד לפני/אחרי השני( אבל לא  בוא זמנית)

או הדרך היעילה ביותר לתוצאות משביעות רצון:

לעשות אימון אינטרוולים שכולל עבודת כוח ועבודה אירובית לסירוגין( אחד אחרי השני אבל לא אחד בזמן ביצוע השני כלומר לא ריצה תוך כדי הרמת משקולות בידיים).

רשמתי בבלוג הזה הרבה על אימונים אינטרוולים ועל היעילות שלהם ( ועל כמה אני אוהב אותם).

יש סוגים שונים של אימונים כאלו:

אימוני אינטרוולים לשיפור היכולות האירוביות ושריפת שומן שכוללות רב פעילויות אירוביות.

אימוני אינטרוולים בשיטת האימון המחזורי שכולל גם אימון כוח וגם אימון אירובי לסירוגין באותה יחידת אימון.

ויש עוד הרבה סוגים אחרים ומעניינים של אימונים כאלו.

כל אימון כזה מיועד למטרה אחרת ויש לו יתרונות אחרים.

זו השיטה היעילה ביותר ואני עובד איתה עלי ועל המאומנים שלי ורואה תוצאות מדהימות הורדת אחוזי השומן, השגת בטן שטוחה וגוף חטוב.

אז אם את  רוצה לקחת את אימוני הכושר שלך צעד קדימה ולהתחיל לראות מהם תוצאות במקום סתם לנסות להעתיק את התרגילים מהבחורה הסקסית לידך ( שלא בטוח שהיא יודעת מה היא עושה )יש לי כאן הצעה מיוחדת בשבילך והיא מתאימה לך גם את את לא בעניין של אימוני כושר אישיים אז תלחצי כאן עכשיו.

*גם אני שונא ספאם, בכל רגע שתרצי תוכלי לצאת מרשימת הדיוור.

סגור לתגובות.

Scroll To Top